ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ସ୍ୱରୂପ, ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଏହାର ମାଲିକ – ଟାଟା ସନ୍ସ ଏବଂ ସିଙ୍ଗାପୁର ଏୟାରଲାଇନ୍ସ – ଠାରୁ ₹10,000 କୋଟି ଆର୍ଥିକ ସହାୟତା ଲୋଡ଼ିଛି କାରଣ ଏହା ସାମ୍ପ୍ରତିକ ସଙ୍କଟ, ଯେଉଁଥିରେ ଅହମଦାବାଦର ଦୁଃଖଦ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ଏବଂ ଭାରତ-ପାକିସ୍ତାନ ଉତ୍ତେଜନା ସହିତ ଜଡିତ ଆକାଶ ସୀମା ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ, ଅସ୍ଥିରତାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛି।
ବ୍ଲୁମବର୍ଗ ଦ୍ୱାରା ରିପୋର୍ଟ କରାଯାଇଥିବା ଅନୁସାରେ, ଏୟାରଲାଇନ୍ସର ଅନୁରୋଧର ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେଉଛି ସିଷ୍ଟମ ଅପଗ୍ରେଡ୍ ପାଇଁ ପାଣ୍ଠି ଯୋଗାଇବା, ବିମାନ ସେବାରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବା ଏବଂ ଘର ମଧ୍ୟରେ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଏବଂ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ସୁବିଧା ସ୍ଥାପନ କରିବା। ପ୍ରସ୍ତାବିତ ଆର୍ଥିକ ବୃଦ୍ଧି ବୃଦ୍ଧି ପାଉଥିବା ବିମାନ ଚାଲେଞ୍ଜ ମଧ୍ୟରେ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ସୁରକ୍ଷାକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ଏବଂ ଦୀର୍ଘକାଳୀନ ଆର୍ଥିକ ସ୍ଥିତିକୁ ସ୍ଥିର କରିବା ଆଶା କରାଯାଉଛି।
ସୂତ୍ର ଅନୁସାରେ ପାକିସ୍ତାନର ଆକାଶ ସୀମା ବନ୍ଦ ହେବା ଦ୍ୱାରା ହୋଇଥିବା ଆନୁମାନିକ ₹4,000 କୋଟି କ୍ଷତି ପୂରଣ ପାଇଁ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ଜରୁରୀ ପୁଞ୍ଜି ଦରକାର। ଟାଟା ଗ୍ରୁପ ବର୍ତ୍ତମାନ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର 74.9% ମାଲିକ, ଯେତେବେଳେ ସିଙ୍ଗାପୁର ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ଅବଶିଷ୍ଟ ଅଂଶଧନ ରଖିଛି। ଉଭୟ ଅଂଶୀଦାର ପ୍ରସ୍ତାବକୁ ସମୀକ୍ଷା କରୁଛନ୍ତି ଏବଂ ବିମାନର ପୁନରୁଦ୍ଧାର ଯୋଜନାକୁ ସମର୍ଥନ କରିବାର ଉପାୟ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରୁଛନ୍ତି।
ସମ୍ପ୍ରତି ଅନୁଷ୍ଠିତ ଏଭିଏସନ୍ ଇଣ୍ଡିଆ 2025 ସମ୍ମିଳନୀରେ, ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର ସିଇଓ କ୍ୟାମ୍ପବେଲ୍ ୱିଲସନ୍ ଚାଲିଥିବା ଦୁର୍ଘଟଣା ତଦନ୍ତ ଉପରେ ଆଲୋଚନା କରି କହିଥିଲେ ଯେ ଏୟାରକ୍ରାଫ୍ଟ ଦୁର୍ଘଟଣା ତଦନ୍ତ ବ୍ୟୁରୋ (AAIB) ଏୟାରଲାଇନ୍ସର ସିଷ୍ଟମ କିମ୍ବା ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ଅଭ୍ୟାସରେ କୌଣସି ତ୍ରୁଟି ପାଇନାହିଁ।
“ଆମର ବିମାନ ଇଞ୍ଜିନ କିମ୍ବା କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ସିଷ୍ଟମରେ ଏପରି କିଛି ତ୍ରୁଟି ନଥିଲା ଯାହା ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆବଶ୍ୟକ ଥିଲା,” ୱିଲସନ୍ କହିଛନ୍ତି। “ତଥାପି, ସୁରକ୍ଷା ଏବଂ ଉତ୍କର୍ଷତା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ଆମେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ପ୍ରକ୍ରିୟାକୁ ଆତ୍ମନିରୀକ୍ଷଣ, ସମୀକ୍ଷା ଏବଂ ଉନ୍ନତ କରିଚାଲିଛୁ।”
ଜୁନ୍ 12 ତାରିଖରେ ଅହମ୍ମଦାବାଦରୁ ଲଣ୍ଡନ ଯାଉଥିବା ଏକ ବୋଇଂ 787 ଡ୍ରିମଲାଇନର ସହିତ ଘଟିଥିବା ଦୁଃଖଦ AI-171 ଦୁର୍ଘଟଣାରେ 241 ଜଣଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଥିଲା ଏବଂ କେବଳ ଜଣେ ବଞ୍ଚି ରହିଥିଲେ। AAIBର ମଧ୍ୟବର୍ତ୍ତୀକାଳୀନ ରିପୋର୍ଟରେ ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି ଯେ ଉଭୟ ଇଞ୍ଜିନରେ ଇନ୍ଧନ ଯୋଗାଣ କଟକଣା ବିପର୍ଯ୍ୟୟର କାରଣ ହୋଇଥିଲା।
ଅସୁବିଧା ସତ୍ତ୍ୱେ, ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଆତ୍ମବିଶ୍ୱାସ ପୁନରୁଦ୍ଧାର ଏବଂ ଏହାର ଭିତ୍ତିଭୂମିକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରିବା ଉପରେ ଧ୍ୟାନ କେନ୍ଦ୍ରିତ କରୁଛି। ଆର୍ଥିକ ଅନୁରୋଧ ବିଶ୍ୱାସ ପୁନଃନିର୍ମାଣ ଏବଂ ଏହାର ଇତିହାସର ସବୁଠାରୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜିଂ ସମୟ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ଦେଇ ଗତି କରିବା ପାଇଁ ଏହାର ମିଶନରେ ଏକ ନିର୍ଣ୍ଣାୟକ ପଦକ୍ଷେପ ଚିହ୍ନିତ କରୁଛି।








